Over ons

Stichting Parwin is genoemd naar initiatiefneemster Parwin Hassan. Zij vluchtte in 1997 uit Koerdistan en sindsdien zet zij zich vanuit Nederland in om mensen in nood te helpen. De Stichting werd opgericht op 11 oktober 2013. Tot die tijd verzamelde Parwin Hassen knuffels en kleding en deelde die vervolgens uit aan kinderen in Kirkuk en Sulaymaniyah. Steeds vaker hielpen vrijwilligers door kleinschalige inzamelacties te houden. Door de oorlog in het Midden-Oosten werd de situatie steeds grimmiger en steeds meer mensen waren genoodzaakt alles achter te laten en te vluchten voor IS(IS) en de burgeroorlog. Stichting Parwin probeert zoveel mogelijk vluchtelingen en ontheemden in Irak te helpen door hulpgoederen aan hen te leveren.

Inmiddels heeft de stichting met hulp van alle donateurs en vrijwilligers honderden tonnen aan goederen kunnen uitdelen in Irak en de Syrische grens. Hierbij kan men onder andere denken aan kleding, schoenen, textiel, vrouwelijke hygiƫne producten, knuffels, speelgoed, rollators en rolstoelen